FANDOM

Rosemarie "Rose" Hathaway - główna bohaterka i narratorka serii "Akademia Wampirów". Jest córką strażniczki Janine Hathaway i moroja Ibrahima Mazura. Uczęszczała do Akademii św. Władimira, gdzie poznała swoją najlepszą przyjaciółkę, Lissę Dragomir. Zginęła w wypadku, w którym zginęła także rodzina księżniczki, jednak Lissa, która jako jedyna przeżyła uleczyła ją za pomocą magii ducha. W tym samym roku uciekły z Akademii, gdzie wróciły dwa lata później, sprowadzone do szkoły przez Dymitra Bielikowa i innych strażników.

Strażnik został jej mentorem i pomagał nadrobić zaległości. Podczas treningów Rose zakochała się z wzajemnością w mężczyźnie. Podczas wyjazdu świątecznego zabiła dwie strzygi, za co dostała dwa znaki molnija. Poznała tam również swojego przyszłego chłopaka- Adriana Iwaszkowa. Została oskarżona o zabójstwo Tatiany Iwaszkow, w co wrobiła ją Tasza Ozera, jednak ostatecznie udowodniła swoją niewinność. Po tych wydarzeniach dziewczyna zerwała z Adrianem, związała się na stałe z Dymitrem i została strażniczką królowej Wasylisy Dragomir. Po jakimś czasie zaręczyła się z Dymitrem.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Rose urodziła się w marcu w 1992 roku jako córka znanej strażniczki, Janine Hathaway i tureckiego moroja, Abe Mazura, o czym dowiedziała się później. Janine nie chciała kończyć kariery strażniczki, wiec oddała córkę do Akademii Świętego Władimira, gdzie rozpoczęła naukę na strażniczkę. Tam w wieku pięciu lat poznała Wasylisę Dragomir. Podczas pierwszego dnia nauczycielka kazała uczniom zapisać swoje imiona i nazwiska na tablicy. Dampirzyca uznała to za niesprawiedliwe, rzuciła w nauczycielkę zeszytem oraz nazwała faszystowską świnią, nie znając znaczenia słów. Po tym wydarzeniu Rose i Lissa stały się najlepszymi przyjaciółkami.

Kiedy miały piętnaście lat rodzina Lissy, wzięła ją oraz Rose na przerwę świąteczną. Podczas podróży samochodem zdarzył się wypadek. Zginęli w nim rodzice i brat Dragomirówny oraz dampirzyca. Morojka użyła swoich zdolności leczniczych i przywróciła dziewczynę do życia. Od tej pory Hathaway nosiła pocałunek cienia. Jeszcze tego samego roku uciekły one ze szkoły, podczas ucieczki dampirzyca karmiła morojkę.

Powrót do szkołyEdytuj

Wróciły do szkoły, dopiero gdy w Portland wytropili ich strażnicy. Przyjaciółki próbowały uciec, jednak nie udało im się to. Rose zaatakowała strażnika, Dymitra Bielikowa, a ten odparował cios oraz złapał ją w ostatniej chwili, tuż przed upadkiem. Omal nie została wyrzucona ze szkoły, jednak fakt, że dziewczyny łączy więź przekonał dyrektorkę. Uczennica rozpoczęła dodatkowe treningi z Dymitrem, który pomagał jej nadrobić zaległości. Mia, morojka chodząca w tym czasie z Aaronem, który kiedyś umawiał się z księżniczką, zaczęła uprzykrzać życie przyjaciółek. Wykorzystała fakt, iż Rose spotkała się z Jessem i namówiła go oraz Ralfa do rozpowiedzenia plotek, iż ta się z nimi przespała. Mimo to dampirka pokonywała wszystkie przeszkody i kontynuowała naukę. Z czasem Hathaway oraz jej mentor zakochali się w sobie, co Książe Wiktor Daszkow wykorzystał i podarował nastolatce zaklęty naszyjnik. Podczas gdy Książe porwał Lissę, Rose i Dymitr, za sprawą naszyjnika, zapomnieli o wszystkim i przestali się kontrolować. Ocknęli się dopiero, kiedy mężczyzna rozpiął jej naszyjnik. Odnaleźli dziewczynę, a Daszkowa zamknęli w areszcie. Siedemnastolatka wciąż nie mogła pozbyć się uczucia do strażnika, więc odwiedziła Wiktora i poprosiła go o zdjęcie uroku. Jednak została zaatakowana przez strzygę, która wcześniej również podrzucała Lissie ranne zwierzęta, by skłonić ja do użycia mocy. Tą strzygą okazała się być Natalie, córka Wiktora. Bielikow znalazł je w samą porę i zabił strzygę. Wtedy też przyznał się, że kocha Rose, jednak nie mogli być razem, gdyż oboje mieli chronić jej najlepszą przyjaciółkę.

WyglądEdytuj

Rose ma migdałowy kolor skóry, duże, ciemne oczy oraz włosy o barwie tak głębokiego brązu, że wyglądają niemal jak czarne. Według niej, jej wygląd sugerował pochodzenie z egzotycznego arystokratycznego rodu. Była bardzo piękna, a większość morojek ze szkoły zazdrościła jej figury.

W filmie wcieliła się w nią Zoey Deutch.

RelacjeEdytuj

RodzinaEdytuj

Janine HathawayEdytuj

Rose na początku miała żal do matki, że zostawiła ją w Akademii św. Władimira, a sama zajęła się karierą strażniczki. Dampirka praktycznie nie utrzymywała kontaktu z matką. Podczas treningu z nią, Rose zaczęła drwić z matki i jej ojca. Straciła koncentrację, a matka przez przypadek podbiła jej oko. Ich relacje zaczęły poprawiać się dopiero po powrocie ze Spokane. Rose zaczęła doceniać fakt, że ma matkę dopiero po śmierci przyjaciela, kiedy zrozumiała, jak łatwo można stracić najbliższych.

Abe MazurEdytuj

Rose nigdy nie miała kontaktu z ojcem. Jedyne co wiedziała to, że być Turkiem. Podczas rozmowy z Tatianą, królowej wymsknęło się imię jej ojca - Ibrahim. Kiedy dampirka wyjechała do Rosji poznała Abe. Chciał, żeby dziewczyna wróciła do Akademii, jednak ta odmówiła. Zgodziła się na powrót, dopiero gdy dowiedziała się, że siostra Dymitra jest w ciąży z morojem, który teraz chce wykorzystać Wiktorię. Człowiek Abe kazał wynosić się chłopakowi, a w zamian Rose obiecała opuścić Rosję. Wyjechała z Bai do Nowosybirska, gdzie zaczęła poszukiwania ukochanego, który po jakimś czasie porwał ją. Dopiero, gdy udało jej się uciec, wróciła do Nowosybirska, gdzie alchemik zawiózł ją do hotelu. Tam czekał Zmey, który tym razem dopilnował, aby dziewczyna wróciła do domu. Dopiero na miejscu poznała prawdę o Mazurze, który okazał się być jej ojcem.

Moroj był obecny podczas jej egzaminu na strażniczkę. Abe został także jej prawnikiem podczas przesłuchania, na którym została oskarżona o zabójstwo królowej. Kiedy Rose została uznana za winną, wraz z jej przyjaciółmi zorganizował ucieczkę. W Kronikach Krwi, Rose oraz jej ojciec byli obecni u Clarence.

PrzyjacieleEdytuj

Lissa DragomirEdytuj

Dziewczyny zaprzyjaźniły się w przedszkolu, kiedy miały po pięć lat. Wychowawczyni usadziła je obok siebie i poleciła napisać poprawnie swoje imiona oraz nazwiska. Dampirzyca rzuciła w nauczycielkę zeszytem i nazwała ją faszystowską świnią, choć nie rozumiała znaczenia tych słów. Stały się najlepszymi przyjaciółkami. Od początku Hathaway chciała zostać strażniczką przyjaciółki, tego samego chciała także rodzina morojki. Kiedy Rose zginęła w wypadku samochodowym, Lisa ją uzdrowiła, od tej pory łączyła je więź. Dzięki niej dampirka odbierała uczucia i emocje Lissy. Jeszcze tego samego roku uciekły z Akademii. Podczas ucieczki Rose oddawała jej krew.

Hathaway zawsze broniła Lissy. Podczas jednej z prób, które miały sprawdzić czy morojka nadaję się na królową, Liss widziała śmierć Rose. To było coś czego dziewczyna bała się okropnie. Kiedy strażniczka udowodniła, że to Tasha zabiła królową, Ozera zaczęła strzelać. Gdy wycelowała w Lissę, Rose zasłoniła ją własnym ciałem i została postrzelona. Tym samym udowodniła, że jest godna zostania jej strażniczką.

Christian OzeraEdytuj

ChristianRose
Od czasu, gdy jego rodzice dobrowolnie przemienili się w strzygi, wiele osób przestało ufać morojowi. Rose z początku do nich należała i kazała Lissie trzymać się od niego z daleka. Nie przepadali za sobą, jednak w miarę upływu czasu polubili się. Wyruszyli razem do Spokane, aby ratować Mię, Eddiego i Masona. Chłopak pomógł jej także w ucieczce z więzienia.

Sydney SageEdytuj

Sydney na początku była uprzedzona do Rose, jak inni alchemicy. Z powodu długu wobec jej ojca, zgodziła się jej pomóc i pomogła jej dostać się do Bai. Kiedy dziewczyna pojechała autostopem, po tym jak uciekła od Dymitra zadzwoniła do Sage. Sydney powoli zaczynała przekonywać się do Rose. Po tym jak Rose została oskarżona o zabójstwo królowej, Sydney pomogła w ucieczce.

Mia RinaldiEdytuj

Rose oraz Mia od początku się nie znosiły. Dziewczyna była zazdrosna o Aarona i starała się uprzykrzyć życie księżniczki oraz jej przyjaciółki. Namówiła Jessego, żeby wraz z Ralfem rozpowiedzieli w szkole, iż Hathaway się z nimi przespała. Podczas jednej z kłótni dampirka złamała nos morojce. Jednak ich relacja uległa poprawie, gdy ta straciła matkę. Dziewczyna złagodniała oraz zaczęła lepiej traktować Rose. Wyruszyła z Masonem i Eddiem do Spokane, żeby zabić strzygi i w ten sposób pomścić śmierć matki. Dampirka uratowała ją, zabijając strzygi. Po tych wydarzeniach dziewczyna opuściła Akademię, żeby zamieszkać z ojcem. Dziewczyny spotykają się z powrotem na dworze królewskim.

Eddie CastileEdytuj

Eddie jest przyjacielem Rose oraz Masona. Razem z przyjacielem oraz Mią pojechał do Spokane by polować na strzygi. Eddie wyszedł z tego cało, ale jego przyjaciel zginął. Pomógł Rose oraz Lissie włamać się do Tarasowa. Podczas pobytu w Las Vegas ten próbuje zabić Dymitra, ale Rose mu w tym przeszkadza. Z początku jest trochę zły na dziewczynę, ale nadal mają dobre relacje. Pomógł jej w ucieczce z więzienia.

Jill DragomirEdytuj

Rose poznaje Jill, kiedy ojciec Andrew poprosił ją i Dymitra o zaniesienie książek do szkoły podstawowej. Bardzo ich podziwia. Morojka chciała się uczyć walki, a niedługo potem rozpoczęła naukę u Christiana. Hathaway poznała ją ze swoimi przyjaciółmi. Parę miesięcy później strażniczka odkrywa, że Jill jest przyrodnią siostrą Lissy.

MiłośćEdytuj

Dymitr BielikowEdytuj

Rose poznała strażnika podczas ucieczki z Akademii. To on wraz innymi strażnikami sprowadził je z powrotem do szkoły. Dziewczyna omal nie została wywalona z niej, ale chłopak powiedział o ich więzi, a potem zgodził się pomóc jej w nadrobieniu zaległości. Dzięki jego lekcjom dziewczyna stała się bardzo dobrą uczenicą. Z czasem zakochali się w sobie z wzajemnością. Wiktor Daszkow podaro
DimitriRose
wał siedemnastolatce zaklęty naszyjnik. Pod jego wpływem Rose i Dymitr przestali się powstrzymywać i poddali się uczuciom. Nazywał ją przy tym Rozą co było rosyjską wersją imienia Rose. Jednak gdy chłopak zdjął ozdobę z jej szyi, urok prysł, a dziewczyna zrozumiała po co tu przyszła. Powiedziała mu o tym co widziała, a potem zawiadomili innych strażników o tym, że Daszkow porwał Lissę. W zeznaniach określili to co się stało jako "atak", nie podając przy tym szczegółów. Chłopak wyparł się swoich uczuć do dziewczyny, bo na ich drodze było wiele przeszkód. Po pierwsze był od niej siedem lat starszy, a po drugie oboje mieli chronić w przyszłości Lissę, co skutkowałoby tym, że księżniczka nie będzie bezpieczna. Dopiero, kiedy Rose została zaatakowana przez Natalie, wyznał jej swoje uczucia. Dziewczyna była bardzo zazdrosna o Tashę, która również była zakochana w chłopaku. Zaproponowała mu, żeby został jej strażnikiem, ale ten odmówił, bo kochał Hathaway. Zaczynają ukrywać swój związek, a w końcu Rose przeżywa z nim swój pierwszy raz. Obiecuje mu wtedy, że zawsze będzie go chronić. Niedługo potem chłopak ginie, a dziewczyna wyrusza do Rosji, aby zabić strzygę, w którą się przemienił. W końcu go odnalazła, ale kiedy mogła zadać cios zawahała się. Strzyga więziła ją namawiając do przebudzenia. Kiedy Rose udało się uciec, próbowała wskoczyć do rzeki, czym popełniłaby samobójstwo. Dymitr jednak ją uchronił, a po chwili sam wpadł do rzeki ze sztyletem wbitym w ciało. Dampirka myślała, że ten nie żyje, jednak jej wątpliwości zostały rozwiane, kiedy wysłał do niej list. Dziewczyna zaczyna robić wszystko, aby przywrócić go do postaci dampira. Ostatecznie udaje się to, gdy Lissa przebija go sztyletem zaklętym magią ducha. Jednak chłopak twierdząc, że po tym jak stał się strzygą, nie potrafi nikogo pokochać. Zaczyna unikać dziewczyny, do czasu, gdy zostaje aresztowana przez strażników, a on staje w jej obronie. Następnie pomaga jej w ucieczce, gdzie przełamuje się i zaczyna kontynuować związek z Rose. Po powrocie na dwór oficjalnie stają się parą.

Adrian IwaszkowEdytuj

Rose poznała Adriana podczas przerwy zimowej. Moroj wielokrotnie próbował z nią flirtować, a nawet wysłał jej perfumy, jednak dziewczyna wciąż była szaleńczo zakochana w Dymitrze. Chłopak jednak nie przestał interesować się Rose. Kiedy dampirka chciała wyjechać do Rosji, chłopak pożyczył jej swoją kartę kredytową, ale pod warunkiem, że kiedy wróci da mu szansę. Tak się stało i po powrocie zaczęli ze sobą chodzić. Dampirka była zakochana w Adrianie jednak nie potrafiła pokochać go tak tak jak kochała Dymitra. Jej uczucie do moroja było prawdziwe. Rose była pewna, że to Adrian będzie towarzyszył jej do końca życia, aczkolwiek tak się nie stało. Gdy Dymitr na powrót stał się dampirem, Hathaway zaczęła się starać odnowić ich relacje. Stare uczucie, które Rose żywiła do Dymitra powróciło. Wtedy też Rose rozstała się z Adrianem, łamiąc mu serce.

Adrian nie mógł się długo po tym pozbierać. Nawet kiedy zakochał się w Sydney czuł ból, po tym jak dziewczyna go zraniła, lecz już nie kochał jej tak mocno jak wcześniej. Mimo to starali się utrzymywać przyjacielskie relacje.

Mason AshfordEdytuj

Mason był od zawsze bardzo dobrym przyjacielem dampirki. Jednak w pewnym momencie zakochał się w
MasonRose
dziewczynie. Podczas ferii świąteczny, Rose dała Masonowi szansę, ale nie umiała poczuć do niego tego co do Dymitra. Kiedy chłopak wraz z Eddiem oraz Mią pojechał polować na strzygi, Rose próbowała go ocalić. Skończyło się to śmiercią Masona. Niedługo po tym zaczyna widzieć ducha dampira. Przed wyruszeniem do Rosji, dziewczyna pozwala mu odejść.

WrogowieEdytuj

Królowa Tatiana IwaszkowEdytuj

Rose i królowa od początku nie przepadały za sobą. Dziewczyna nie lubiła Tatiany za obrażanie oraz dokuczanie jej najlepszej przyjaciółce. Nie popierała także związku dziewczyny z Adrianem. Był to jeden z powodów, przez które została oskarżona o jej zabójstwo. Okazuje się jednak, iż morojka choć trochę szanowała Rose, gdyż napisała jej w liście o nieślubnym dziecku ojca Lissy. Ostatecznie dziewczyna zmienia zdanie o królowej i przestaje ją nienawidzić.

Tasza OzeraEdytuj

Podczas przerwy świątecznej Tasza stara się być miła dla dziewczyny, jednak nie działa to w dwie strony, bo morojka również jest zainteresowana Dymitrem. Przez to Rose staje się okropnie zazdrosna. Jednak szanuje ją za to, że otwarcie popiera pomysł, aby moroje walczyli wraz ze swoimi opiekunami jak kiedyś. W W mocy ducha, Tasza wrabia Rose w zabójstwo królowej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki