FANDOM

"Byłam niczym. I wszystkim. Czułam, jak przenika mnie dreszcz, a w środku płonie ogień."- Sydney Sage

Sydney Katherine Iwaszkow zd. Sage jest alchemiczką, człowiekiem, który  musi utrzymać sekret istnienia wampirów z dala od ludzi.

Pierwszy raz pojawia się w Obietnicy krwi, kiedy pomaga Rose Hathaway odnaleźć rodzinę Dymitra Bielikowa.

Następny raz pojawia się w Ostatnim poświęceniu, gdy pomaga Rose i Dymitrowi ukryć dampirzycę przed strażnikami do czasu oczyszczenia Rose z zarzutów. Jednak Rose namawia Sydney i Dymitra do szukania zaginionego Dragomira, aby Lissa mogła objąć tron i brać udział w obradach. Kiedy Sydney znajduje się na dworze jest tam przetrzymywana, gdyż strażnicy chcą wiedzieć gdzie jest morderczyni Tatiany. Później dziewczyna jest zdana na łaskę alchemików.

W serii Kroniki krwi Sydney jest narratorką, powierzono jej zadanie opieki nad Jill Mastrano Dragomir, aby przeciwnicy królowej Wasylisy, nie odnaleźli jej, aby się jej pozbyć. Wyjeżdża do Palm Springs, gdzie nad Jill czuwa także Eddie Castile i Adrian Iwaszkow, który jak się okazało później, był połączony z nastolatką więzią, ponieważ przywrócił ją do żywych, po tym jak została zamordowana na Dworze Królewskim. W Palm Spring sparauje nad nimi piecze Keith Darnell. W następnych częściach serii Sydney zaczyna kwestionować alchemików, zagłębia się w związek z Adrianem i  dołącza do sabatu czarownic, w który wprowadziła ją Panna Terwilliger. W Magii indygo Sydney zgadza się, aby Marcus Finch usunął czar kompulsji z jej tatuażu.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Sydney jest drugim dzieckiem Jareda Sage i jego żony, ma dwie siostry; starszą, Carly oraz młodszą, Zoe. Wychowała się w przekonaniu, że wampiry to okrutne kreatury nocy, nawet dampiry i moroje.

Przysięga krwi Edytuj

W Przysiędze krwi Sydney po raz pierwszy poznaje Rose, spotyka ją w Rosji, kiedy Rose wykonuje swoją misję dotyczącą odnalezieniu i zabiciu Dymitra (który został przemieniony w strzygę pod koniec Pocałunku cienia). Poznały się, kiedy Sage pomogła Rosą pokonać strzygę, która ją zaatakowała. Alchemiczka za pomocą substancji chemicznych pozbyła się ciała strzygi, zamieniając je w proch. Zaczyna przyzwyczajać się do wampirów, kiedy spędz więcej czasu z Hathaway.

Ostatnie poświęcenie Edytuj

Sydney pomogła wydostać się Rose z więzienia, zrobiła to ponieważ była winna Abemu przysługę, po tym, jak nasłał strzygę na Keitha Darnella, który zgwałcił siostrę alchemiczki, Carly. Pomogła dampirzycy odnaleźć Sonie Karp i Jill.

Kroniki krwi Edytuj

Podczas Kronik krwi, wiadomo, że ma napięte stosunki z ojcem i młodszą siostrą, głównie przez jej zdradę na alchemikach w czasie Ostatniego poświecenia. Rozłam pomiędzy nią, a jej rodzina rośnie, ponieważ Sydney zaczyna kwestionować alchemików i ich przekonania dotyczące magii i wampirów.

Sydney została wysłana na misję, miała udać się do prywatnej szkoły Amberwood High i chronić Jill. Alchemicy wybrali ją, ponieważ przekonała ich, że wszystko, co robiła miało na celu poprawić jej status w społecznośi alchemików, twierdziła, że pomogła Rose z powodu swoich ambicji. Nie było to jedynym powodem, wybrano ją również dlatego, że w obecności morojów zachowywała pewien spokój, ale też odpowiedni dystans. Na początku zadanie miało być powierzone Zoe, jednak Sydney przekonała zwierzchników, że ona lepiej nadaje się do tego zadania. Chciała chronić siostrę, jednak Zoe stwierdziła, że Sydney ją zdradziła i upokorzyła, co bardzo pogorszyło ich relacje.

Będąc w Palm Spring, Sage odkryła, że Keith handluje krwią moroja, Clerence`a Donahue, która służy jako dodatek do tatuaży, który tymczasowo nadaje im wyjątkową siłę itp. lub daje wrażenie bycia na haju. Keith został odesłany do ośrodka re-edukacyjnego, a Sydney umocniła swoją pozycję wśród społeczności alchemików. W późniejszych wydarzeniach okazuje się, że jej krew jest dla strzyg obrzydliwa, jednak Sage nie wiem dlaczego tak jest. Po czasie okazuje się, ze przyczyną jest magia, która płynie w krwi Sydney, i nie jest to magia wampirów, która znajduje się w jej tatuażu. Alchemiczka jest czarownicą, a do praktykowania swojej magii nakłoniła ją jej nauczycielka historii, Panna Terwilliger. Początkowo dziewczyna wzbraniała się, uważała, że to nienaturalne i złe, ale później przekonała się do swojej magii i dołączyła do sabatu.

Opis Edytuj

Sydney ma proste złot-blond włosy do ramion i brązowe oczy, które w świetle przypominają złoto. Ma 173 cm wzrostu. Maluje się drogimi kosmetykami, robi to w taki sposób, że wygląda naturalnie, często przykrywa makijażem złotą lilię, którą ma na policzku.

Sydney ma kompleksy na temat swojej wagi. Zazdrości morojkom ich sylwetek, stara się je doścignąć, choć jest to niemożliwe, dlatego unika cukru i je bardzo mało. Jest też możliwe, że przyczyną jej obsesji jest jej ojciec, którego oczekiwania często wykraczały poza możliwości córki. Jednak z pomocą Adriana, który uważał, że alchemiczka jest bliska anoreksji, dziewczyna nabiera trochę kształtów i nie jest już tak "przeraźliwie chuda". Po reedukacji w Srebrnych cieniach jest dużo chudsza i nie dożywiona, może nawet policzyć swoje żebra.

Sydney zazwyczaj nosi oficjalne stroje w neutralnych kolorach, tak jak inni Alchemicy, bardzo rzadko znosi jaskrawe kolory rzucające się w oczy. Nosi także złoty łańcuszek z krzyżykiem, który później zgubiła, a Adrian zrobił dla niej nowy drewniany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki